دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهرام مدافع عنوان قهرمانی به عنوان نخستین تیم راهی مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال شد.

بسکتبال

به گزارش ایسنا، بازی دوم مرحله پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال با دیدار مهرام مدافع عنوان قهرمانی برابر دانشگاه‌آزاد انجام شد که مهرامی‌ها با نتیجه 80 بر 70 به پیروزی رسیدند و با دو برد به عنوان نخستین تیم راه یافته به نیمه نهایی شناخته شدند.

مهرام این مسابقه را بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا از حریف فاصله گرفت. مهرامی‌ها با نفوذهای مهار نشدنی امتیاز می‌گرفتند و در مقابل آنها نیز جوانان دانشگاه سعی داشتند با پرتاب‌های پیرامونی امتیاز بگیرند. مهرام در کوارتر نخست تیم برتر میدان بود و از اشتباه‌های حریفش استفاده کرد و 25 بر 18 برنده شد.

کوارتر دوم نیز توپ و میدان برای مهرام بود. دانشگاه آزاد با اشتباه‌های خود توپ‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌داد و برابر سیستم‌های مدافع عنوان قهرمانی کاری از پیش نمی‌برد. فریاد‌های شاهین‌طبع همچنان بر سر شاگردانش ادامه داشت اما نتیجه‌ای نگرفت و مهرام امتیاز آوری می‌کرد و فاصله را دو برابر کرد. در نهایت مدافع عنوان قهرمانی در این کوارتر 18 بر 12 به پیروزی رسید و نیمه نخست را 43 بر 30 به سود خود به پایان رساند.

از نکات جالب توجه کوارتر دوم اعتراض‌های تیم دانشگاه به داوری بود. مهدی کامرانی گارد راس مهرام که از نیمه‌های کوارتر دوم روی نیمکت نشسته بود و سعی داشت دانشگاهی‌ها را تحریک کند با فریاد می گفت:"دانشگاهی‌ها می خواهند جو درست کنند و تحمل 20 امتیاز اختلاف را ندارند."

کوارتر سوم مسابقه با برتری دانشگاه آزاد آغاز شد. دانشگاه آزاد بهتر بازی می‌کرد اما با چهار خطائه شدن موسی نبی‌پور، سنتر دانشگاه آزاد روی نیمکت نشست و مهرام از خلا او در زیر سبد استفاده کرد. در ادامه با یک سوت داور بازیکنان و نیمکت دانشگاه آزاد به شدت به قضاوت اعتراض کردند که به دیسکالیفه شدن موسی‌نبی پور سنتر دانشگاه به دلیل اعتراض بیش از حد به داوری منتهی شد.

دانشگاه آزاد برتری خود در این کوارتر را از دست داد و دوباره اسیر حمله‌های مدافع عنوان قهرمانی شد. دانشگاه آزاد در ادامه پر اشتباه بود و با از دست دادن بازیکن زیر سبدش نتوانست کاری از پیش ببرد. مهران شاهین‌طبع نیز که از شاگردانش و البته داوران بازی دل خوشی نداشت به روی نیمکت نشست و هدایت تیمش را به محمود پورشرفی مدیرفنی دانشگاه آزاد سپرد. در دقایق پایانی کوارتر سوم مهرام بهتر بود اما نمی‌توانست امتیاز بیاورد و در نهایت مدافع عنوان قهرمانی در این کوارتر 20 بر 18 به پیروزی رسید.

از نکات جالب توجه این کوارتر اختلاف بچیروویچ سرمربی مهرام و فرانسیسکو السون سنتر این تیم با هم بود که سرمربی مهرام بازیکن هلندی خود را از ترکیب خارج کرد که ناراحتی او را در پی داشت. نکته جالب توجه این بود که السون با نشانه اعتراض نیمکت مهرام را ترک کرد و گفت که به خانه می‌رود اما با وساطتت مدیرفنی این تیم به روی نیمکت بازگشت.

در کوارتر پایانی دو تیم در حمله‌های خود موفق بودند. دانشگاه آزاد با استفاده از ضد حمله فاصله را به 9 رساند. مهرام 69 بر 60 پیش بود و دانشگاه با دفاع خوب سعی داشت موقعیت سازی کند. فرید اصلانی ملی پوش مهرام نیز در کوارتر پایانی پنج خطائه شد و روی نیمکت نشست. در ادامه مدافع عنوان قهرمانی آرامش بهتری داشت و توانست دوباره فاصله را افزایش دهد.

در دقایق پایانی کوارتر چهارم بازی دست دانشگاه بود و این تیم توانست کوارتر را 22 بر 17 به سود خود به پایان برساند اما در نهایت این مهرام بود که 80 بر 70 پیروز مسابقه و راهی نیمه نهایی شد.

مهرام در نیمه نهایی باید به مصاف برنده ماهان و صنایع ماهشهر برود.

کد خبر 201989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز